ALOHA MAMA joga
po porodzie

Gratulacje #yogamama 🐣! Właśnie wkroczyłaś w nowy rozdział!

Po porodzie zatroszcz się o siebie w specjalny sposób: z dawką bezpiecznego ruchu, który wesprze Cię w regeneracji i doda sił. 

Praktykuj jogę kiedy Ci wygodnie, w zaciszu własnego domu!

Gratulacje #yogamama 🐣! Właśnie wkroczyłaś w nowy rozdział!

Po porodzie zatroszcz się o siebie w specjalny sposób: z dawką bezpiecznego ruchu, który wesprze Cię w regeneracji i doda sił. 

Praktykuj jogę kiedy Ci wygodnie, w zaciszu własnego domu!

Kluczowe pytania po ciąży to…

Jak wrócić do homeostazy? 

Jak ruszać się i oddychać po porodzie i na co zwracać uwagę?

Jak osiągnąć maksimum efektów minimalnym kosztem? (WIEM, że nie masz czasu…)

Jak odbudować wsparcie dla kręgosłupa ze strony mięśni core?

Jak naprawić postawę po ciąży? 

Jak wspomóc regenerację brzucha i dna miednicy?

Skąd wziąć siłę na noszenie i karmienie oraz zniwelować związane z tym napięcia?

o kursie

Czas rozgościć się w Twoim NOWYM ciele!

W ciągu ostatniego roku Twoje ciało przeszło przez serię ogromnych zmian: ciąża, poród, połóg, macierzyństwo…  

Jesteś superbohaterką – i jako superbohaterka potrzebujesz sprawdzonych sposobów na zatroszczenie się o siebie. 

To właśnie z myślą o ciele, które wraca do homeostazy powstał kurs ALOHA MAMA PO PORODZIE.

Do współpracy przy jego tworzeniu zaprosiłam specjalistkę od osteopatii i fizjoterapii uroginekologicznej – Aleksandrę Pokorę. Wiem, że mogę jej ufać, bo Ola pracowała ze mną po porodzie, z fantastycznymi efektami. Teraz chciałabym podzielić się tą wiedzą z Tobą. Bo Twoje dobre samopoczucie jest kluczowe w tym nowym rozdziale życia, jakim jest macierzyństwo.

Na kursie:

Dowiesz się jak odbudować prawidłową postawę – jak właściwie układać żebra, miednicę i kręgosłup.

Nauczysz się jak prawidłowo oddychać – aby wspierać brzuch i dno miednicy w gojeniu się.

Poznasz teorię odnośnie tego jak zmienia się Twoje ciało i na co zwracać uwagę w pracy w asanach (pozycjach jogi): podaną w formie przystępnego wykładu-rozmowy.

Poćwiczysz razem ze mną – masz do wyboru aż 4 sekwencje asan, ukierunkowanych na najbardziej wymagające troski obszary Twojego ciała: kręgosłup, brzuch, dno miednicy oraz barki.

Nauczysz się poruszać z dzieckiem (podnosić i odkładać) najbezpieczniej dla Twojego ciała i najzdrowiej dla dziecka.

Stopniowo pogłębisz świadomość ciała, oddechu i postawyzbudujesz zaufanie do swojego nowego ciała i dowiesz się jak najlepiej je wspierać w powrocie do homeostazy.

Zobacz zwiastun kursu:
Odtwórz wideo
Poznaj zalety praktykowania
specjalnie zaprojektowanej jogi po ciąży:
Ulga dla
kręgosłupa

pomaga zredukować bóle krzyża i górnych pleców i te między łopatkami.

Pomaga zrzucić napięcie

po porodzie napięte mogą być dno miednicy, brzuch, barki, plecy, biodra, pachwiny, wewnętrzne uda, mogą zacząć boleć Cię kolana… Regularna joga pomoże uporać się z napięciem, również tym psychicznym.

Wzmacnia

w bezpieczny dla brzucha, kręgosłupa i dna miednicy sposób wzmacnia zwłaszcza nogi, pośladki, plecy i odbudowuje sprawność mięśni core.

Poprawia postawę

uczy oddychać i układać ciało tak, aby szybciej się goiło i wróciło do pełni sił.

Wspiera brzuch i dno miednicy

poprzez postawę i oddech, oraz właściwe układanie ciała (czasem z pomocą ściany i poduszek) usprawniamy regenerację tych kluczowych struktur.

Wspomaga stawy & kręgosłup

w podejmowaniu większego wysiłku i w nowych zakresach – w końcu wiele razy dziennie nosisz rosnące dziecko, a także karmisz i śpisz w nowych, dziwnych pozycjach.

Poprawia krążenie

dostosowany do twojego ciała ruch skutecznie porusza zastoje limfy, przyspieszając regenerację tkanek i zmniejszając obrzęki.

Uczy oddychać

wypracowanie nowych, dobrych wzorców oddechowych, poprawiających postawę, nastrój i wspierających brzuch oraz dno miednicy, wymaga dawki pracy i uważności, ale warto je sobie dać, bo efekty są niesamowite

Usprawnia trawienie

szczególnie po operacji CC, mogą pojawić się problemy z jelitami (twardy, nabrzmiały brzuch) – mądry ruch i oddech wspomagają brzuch od środka.

Ujędrnia
skórę

żaden krem, ani masaż nie przyniosą takich korzyści dla intensywnie regenerującej się skóry, jak regularny, mądry ruch.

Poprawia relację z ciałem

po porodzie masz nowe ciało, które musisz dopiero poznać. Potrzeba czasu, żeby się w nim zadomowić i nauczyć się mu ufać. Praktyka jogi wspiera ten proces. 

Wspiera Cię psychicznie

pomaga radzić sobie z wahaniami nastroju, napięciem, zmęczeniem i okresowym podenerwowaniem.

czy mój kurs jest dla Ciebie?

Ten kurs JEST
dla Ciebie, jeśli:
  • Jesteś ciekawa swojego zmieniającego się ciała i chcesz dowiedzieć się jak najlepiej je wesprzeć.
  • Jesteś gotowa poświęcić czas na naukę oddychania i nowej pozycji.
  • Czujesz dolegliwości takie, jak napięcie w ciele, ból pleców, ciągnięcie blizny i chcesz sobie z nimi poradzić.
  • Chcesz się regularnie, bezpiecznie ruszać na tyle, na ile pozwoli Ci Twój organizm (i warunki w domu).
  • Jesteś gotowa dać sobie czas na regenerację (nawet 6-9 miesięcy), wsłuchać się w potrzeby swojego ciała i je uszanować, a nie zaciskać zęby i robić „na maksa“ i „na pamięć“.
  • Czujesz, że nadajemy na tych samych falach (pamiętaj, że sympatia i zaufanie do nauczyciela są superważne).
  • Jesteś po połogu.
  • Twój lekarz prowadzący i fizjoterapeutka uroginekologiczna uznają, że nie ma przeciwwskazań do ćwiczeń (koniecznie pokaż im opis kursu!).
Ten kurs NIE JEST
dla Ciebie, jeśli:
  • Nie masz ochoty ani motywacji żeby się ruszać (wtedy lepiej wydaj te pieniądze na masaż!).
  • Ostro sportowo cisnęłaś przed ciążą i w ciąży, a spokojny ruch Cię nudzi i bardziej irytujesz się na jodze niż odprężasz.
  • Nie chcesz uczyć się oddychać ani pracować nad postawą – nie wierzysz, że Ci się to przyda.
  • Nie odpowiada Ci mój sposób prowadzenia i nie czujesz ze mną flow.
  • Jesteś doświadczoną joginką, zjadłaś zęby na jodze w ciąży i po ciąży, masz poczucie, że nie nauczysz się niczego nowego.
  • Po porodzie borykasz się ze specyficznymi problemami (obniżenie lub wypadanie narządów, duża przepuklina) i wymagasz specjalistycznej opieki pod okiem fizjoterapeutki uroginekologicznej. 
  • Twój lekarz prowadzący i fizjoterapeuta uznają, że z jakiegoś powodu nie powinnaś (jeszcze) ćwiczyć po połogu.
  • Jesteś jeszcze w połogu (możesz kupić ten kurs i obejrzeć wykład, a nawet zrobić lekcję oddychania, ale z jogą poczekaj na koniec połogu)

Okres ciąży i po ciąży to wyjątkowy czas dla każdej kobiety. I pamiętaj, że decydujące słowo zawsze należy do Twojego lekarza i fizjoterapeuty!

z czego składa się kurs?

lekcje z sekwencjami asan

lekcja oddychania, postawy i pozycji ułożeniowej

Wykład – moje nowe ciało – jak praktykować jogę po połogu

miesięcy nieograniczonego dostępu

Notatki z wykładu i codzienna checklista #yogamamaselfcare

Moduł 1

Wykład

Moje nowe ciało

Jak praktykować jogę po połogu? 

Moduł 2

Nauka oddychania i postawy

Oddychanie, które goi brzuch

Nauka oddychania postawy i pozycji ułożeniowej

Moduł 3

4 sekwencje asan zaprojektowanych z myślą o całym ciele świeżo upieczonej mamy

Joga dla kręgosłupa

Joga dla brzucha

Joga dla dna miednicy

Joga z dzieckiem (ze szczyptą wzmacniania)

Joga z dzieckiem (ze szczyptą wzmacniania)

2 PDFy

Notatki z wykładu oraz #YogaMamaSelfCare

Ile to kosztuje?

Joga Po Porodzie

299,99 zł

  • 6 nagrań wideo
  • dodatkowe pdf-y
  • dostęp do nagrań 24/h na wygodnej platformie przez 12 miesięcy
PAKIET
Joga w ciąży + Joga po porodzie

499,99 zł

469,99 zł

  • łącznie aż 18 nagrań!
  • dodatkowe pdf-y
  • dostęp do nagrań 24/h na wygodnej platformie

⏳ A JEŚLI DO PORODU MASZ JESZCZE TROCHĘ CZASU... ⏳

Postaw na jogę w ciąży!🤰

Rosnący brzuszek może być miłym towarzyszem na macie, choć początkowo trudno może Ci być złapać równowagę. 

Dlatego przygotowałam kurs, z którym możesz bezpiecznie ćwiczyć przez całą ciążę (po konsultacji z lekarzem prowadzącym ) i jeszcze lepiej przygotować się do poporodowej regeneracji.

Skąd to wszystko wiem

Cześć, jestem Basia.
Jestem nauczycielką jogi,
psycholożką i mamą.

Specjalizuję się w pracy ze stresem. Poza tym mam poważnie krzywy kręgosłup, a moje asymetryczne i wieczne napięte ciało wymagało dużej uważności i troski od najmłodszych lat. Dlatego joga jest ze mną od
14 roku życia – uczy mnie rozluźniać się, ruszać z szacunkiem i uważnością oraz
wsłuchiwać w potrzeby mojego organizmu. Dokładnie tego samego uczę na swoich

kursach online , szkoleniach nauczycielskich, warsztatach i campach , oraz w otwartej przez
siebie kameralnej szkole
stan skupienia na warszawskim Placu Zbawiciela.

Specjalizuję się w pracy ze stresem. Poza
tym mam poważnie krzywy kręgosłup, a moje asymetryczne i wieczne napięte ciało
wymagało dużej uważności i troski od najmłodszych lat. Dlatego joga jest ze mną od
14 roku życia – uczy mnie rozluźniać się, ruszać z szacunkiem i uważnością oraz
wsłuchiwać w potrzeby mojego organizmu. Dokładnie tego samego uczę na swoich

kursach online , szkoleniach nauczycielskich, warsztatach i campach , oraz w otwartej przez
siebie kameralnej szkole
stan skupienia na warszawskim Placu Zbawiciela.

W ciąży joga pomogła mi nie tylko pozbyć się dolegliwości takich, jak ból i napięcie, ale też zadbać o moje dno miednicy i brzuch, o właściwą, wpierającą mnie i dziecko postawę, a przede wszystkim opanować stres przed porodem i zachować spokojny, zrelaksowany stan umysłu – dla mnie i mojej rosnącej w brzuchu córki. 

Po połogu joga, wzbogacona o wiedzę z zakresu fizjoterapii uroginekologicznej, wsparła mnie w regeneracji i w „powrocie do domu” czyli oswojeniu się z moim nowym ciałem: pomogła zagoić brzuch, zadbać o dno miednicy i bliznę po CC, przywrócić dobrą postawę, pozbyć się napięć i zrównoważyć emocje. Teraz chcę podzielić się tym z Tobą. Bo każda z nas zasługuje na dobrą ciążę i czas po porodzie.

W ciąży joga pomogła mi nie tylko pozbyć się dolegliwości takich, jak ból i napięcie, ale też zadbać o moje dno miednicy i brzuch, o właściwą, wpierającą mnie i dziecko postawę, a przede wszystkim opanować stres przed porodem i zachować spokojny, zrelaksowany stan umysłu – dla mnie i mojej rosnącej w brzuchu córki. 

Po połogu joga, wzbogacona o wiedzę z zakresu fizjoterapii uroginekologicznej, wsparła mnie w regeneracji i w „powrocie do domu” czyli oswojeniu się z moim nowym ciałem: pomogła zagoić brzuch, zadbać o dno miednicy i bliznę po CC, przywrócić dobrą postawę, pozbyć się napięć i zrównoważyć emocje. Teraz chcę podzielić się tym z Tobą. Bo każda z nas zasługuje na dobrą ciążę i czas po porodzie.

Mówią o mnie:

Wsparcie merytoryczne z zakresu fizjoterapii uroginekologicznej: Aleksandra Pokora

Fizjoterapeutka uroginekologiczna, osteopatka, trenerka zdrowego ruchu, autorka fantastycznego Poradnika Popołogowego, mama Oliwera.

Ola pracowała ze mną w połogu i po połogu, pomogła mi odnaleźć się w moim nowym ciele i lepiej je zrozumieć – w KURSIE PO CIĄŻY tą wiedzą dzieli się też z #yogamamas.

opinie

Najczęściej zadawane pytania

Od momentu zakupu kursu masz nieograniczony dostęp do materiałów na platformie przez 12 miesięcy. Możesz pobrać też darmowe pdfy do druku.

Najbezpieczniej będzie wejść ze mną na matę po połogu czyli po około 6 tygodniach od porodu. Gorąco zachęcam Cię do wcześniejszej wizyty u fizjoterapeutki uroginekologicznej – aby upewnić się, że Twoje ciało jest gotowe do jogi po porodzie (najlepiej pokaż jej tę stronę).

W czasie połogu możesz obejrzeć sobie wchodzące w skład kursu: wykład Moje nowe ciało – jak praktykować jogę po połogu? oraz Oddychanie, które goi brzuch – nauka oddychania postawy i pozycji ułożeniowej (i zacząć je powoli praktykować).

Ponadto na czas połogu polecam Ci Poradnik Połogowy Aleksandry Pokory (z kodem…% złapiesz go ze zniżką).

Odpowiednio dostosowana praktyka jogi po połogu jest bezpieczna dla Twojego ciała. Joga to aktywność fizyczna bardzo często polecana osobom w rekonwalescencji po urazach, operacjach, dłuższych okresach bezruchu, a także po porodzie. Wpływa na to przede wszystkim spokojny przebieg ćwiczeń i to, że zmiana asan (pozycji) jest spokojna i dostosowana do potrzeb oraz możliwości ćwiczącej. W wykonywaniu poszczególnych asan (pozycji) nie ma gwałtowności i siłowania się, a ważniejsze, niż pięknie zrobiona pozycja, jest świadomość ciała, bycie w ruchu oraz umiejętność właściwego oddychania. Oczywiście przed decyzją o podjęciu ćwiczeń po porodzie zawsze warto skontaktować się ze swoim lekarzem prowadzącym, a przede wszystkim zasięgnąć opinii fizjoterapeuty uroginekologicznego.

Mimo że zajęcia w ramach kursu jogi po porodzie nie są bardzo wymagające i uwzględniają stan ciała świeżo upieczonej mamy, dla bezpieczeństwa zawsze należy skonsultować się z lekarzem. Każda z nas ma unikalne ciało, inaczej przeszła przez ciążę, poród i połóg, inaczej się regeneruje. 

Choć tak uporczywe dolegliwości jak bóle kręgosłupa, krzyża, barków, karku, głowy, kolan, opuchnięte nogi i brzuch, intensywne pocenie się, obniżony nastrój, anemia czy cukrzyca zazwyczaj nie dyskwalifikują mamy z praktyki jogi (a nawet dzięki ćwiczeniom często udaje się je złagodzić), to warto upewnić się, że lekarz i fizjoterapeuta dają nam zielone światło i wziąć pod uwagę wszystkie ich zalecenia odnośnie ewentualnych specjalnych, dostosowanych konkretnie do Ciebie, modyfikacji w ćwiczeniach. 

Kurs najlepiej zacząć od wysłuchania wykładu: Moje nowe ciało – jak praktykować jogę po połogu?(28 minut),
oraz od przejrzenia darmowego PDFa z podsumowaniem (gorąco zachęcam Cię do robienia na nim notatek!)
Pomogą Ci one uwrażliwić się na to, czego w praktyce warto pilnować, a czego unikać i dodadzą Ci pewności.
Kolejnym bardzo ważnym filmem jest
Lekcja oddychania, postawy i pozycji ułożeniowej (18 minut)
Dzięki jasnym wskazówkom, wspólnie poznajemy teorię oddychania oraz pracy nad postawą po ciąży i od razu szukamy jej w ciele.
Ponadto zanim zaczniesz ćwiczyć jogę, polecam Ci obejrzenie filmów z praktykami (nawet na szybkim podglądzie) – tak, żebyś mogła przygotować się na to co Cię czeka i przygotować ewentualne pomoce – wtedy zawsze jest łatwiej.

W praktyce jogi oprócz maty i wygodnych ciuchów mogą przydać się pomoce:

  • Cienki kocyk lub mini-mata pod kolana (szczególnie jeśli masz bardzo cienką matę do jogi)
  • Wałek (możesz go zastąpić grubym, zwiniętym lub złożonym kocem)
  • Pasek (nie musi być „profesjonalny” – wystarczy pasek od szlafroka albo szalik)
  • Dobrze jest też ćwiczyć w pobliżu ściany lub krzesła – żeby ewentualnie pomóc sobie przy braku równowagi w pozycjach stojących.

Niezależnie od tego jak się czujesz – możesz zatrzymać się, wejść na matę (albo oprzeć o ścianę) i zrobić dla siebie coś dobrego: to nie zawsze musi być pełna lekcja. Czasem wystarczy pierwsze 5 minut płynnego ruchu z każdego nagrania, czasem kilka pozycji, które zapamiętałaś.

Kiedy czujesz się całkiem źle: oprzyj się o ścianę, lub połóż w pozycji ułożeniowej, albo ułóż się w pozycji dziecka i pooddychaj świadomie, tak jak nauczysz się na kursie: do pleców i boków ciała.

Wypełnij checklistę #YogaMamaSelfCare i zastanów się czego potrzebujesz, żeby poczuć się lepiej.

I pamiętaj: Joga ma być czasem dla Ciebie, powinna dawać ciału radość i być chwilą wytchnienia. Ruch i oddech uzdrawiają, na wielu poziomach: ciało, głowę i emocje. Często jest tak, że kiedy nam się nie chce, a mimo to dajemy sobie czas na jogę, okazuje się ona dokładnie tym, czego potrzebowałyśmy najbardziej – przechodziłam przez to sama i przechodziło też wiele mam, które ze mną praktykowały.

Głównym celem kursów ALOHA MAMA – ciążowego i po ciąży jest zaprzyjaźnienie się ze swoim zmieniającym się ciałem, lepsze zrozumienie siebie, nauka słuchania i szanowania własnych (często nowych) potrzeb, a także uwrażliwienie na kontakt z dzieckiem i budowanie wspierającej więzi między wami.

Czasem ten psychiczny aspekt praktyki jogi okazuje się najważniejszy.

czekam na macie
❤ mamusia! ❤