NAŁADUJ SIĘ, NINJA! prosta praktyka dla zwiekszenia pozytywnych emocji

Homo Sapiens to, z punktu widzenia ewolucji, bardzo młody gatunek. Nasze mózgi nie zdążyły specjalnie zmienić się od czasów, kiedy półnadzy mieszkaliśmy w jaskiniach, a dookoła czaiło się mnóstwo niebezpieczeństw. Żeby nasz nagi, dwunożny gatunek mógł przetrwać, biologia wyposażyła nasze głowy w mechanizm, który wyolbrzymia zagrożenia. Dzięki niemu zawsze byliśmy przygotowani na niebezpieczeństwo.bronI mimo, że współcześnie przenieśliśmy się do miast i codziennie zmieniamy majtki, nasza głowa w sposób naturalny kieruje naszą uwagę w stronę potencjalnych zagrożeń. Mało tego: kiedy aktualnie nic nam nie zagraża, nasze myśli – niejako naturalnie – płyną w stronę nieprzyjemności, które wydarzyły się kiedyś, lub mogą wydarzyć się w przyszłości.

Na szczęście z naszą inteligencją nie jesteśmy bezbronni wobec tego mechanizmu – musimy po prostu NAUCZYĆ SIĘ kierowania własnej uwagi w stronę radosnych sytuacji. Musimy nauczyć się dostrzegać przyjemne sytuacje, a potem iść o krok dalej: nauczyć się je wyolbrzymiać, rozpamiętywać i gromadzić.

W psychologii nazywa się to Kapitalizacją Pozytywnych Emocji (i bada go między innymi Prof. Dr hab. Ewa Trzebińska z SWPS)

I teraz pewnie pomyślisz: Fajnie, fajnie, ale jak mam to zrobić..?

Tutaj z pomocą przychodzi nam joga i wszystkie praktyki, które uczą nas koncentracji i stopniowo trenują nas w utrzymywaniu naszego umysłu na wodzy i przywoływania go do porządku – czyli tam, gdzie my chcemy go skierować (Więcej konkretów i ćwiczenia znajdziesz w moim artykule tu).

Jest też jeszcze jedno narzędzie, którego używam codziennie od ponad 10 lat.

To jednostronny kwestionariusz, który działa najlepiej, jeśli wypełniasz go REGULARNIE, (czyli najlepiej codziennie rano). Dla Twojej wygody przygotowałam go w dwóch wersjach.

1. dla dziewczyn: poranne-ladowanie-f

2. dla chłopaków: poranne-ladowanie-m

poranne-ladowanie-f

Wydrukuj, skopiuj i wypełniaj regularnie. Sprawdziłam – działa!

<3